jump to navigation

כניסת חברות בינלאומיות לשוק הישראלי וחשיבות הכרת התרבות הישראלית 31/08/2009

Posted by Marion Burgheimer in Uncategorized.
Tags: , ,
trackback

בשבוע שעבר החלה לפעול בישראל חברת גאפ. בהצלחה.

אותי עניינה הכתבה שפורסמה בעקבות זאת בדה מרקר ביום שישי שסקרה את כניסת הרשת גאפ לישראל מול כניסתן של חברות בינלאומיות אחרות לישראל.

בניתוח הסקירה ניתן להבחין במספר שיקולים חשובים, שקשורים לתרבות, בנוסף להיבטים כלכלים פרופר, שיש לקחת בחשבון בעת התאמת רשתות הקמעונאיות כמו ביגוד ומזון לקהל הישראלי:

מזון– גם במקרה של dunkin's dounts, של סטארבקס שלא הצליחו לאורך זמן בישראל, וגם במקרה של מקדולנד נושא הטעם הישראלי היה מהותי. מקדולנד שמצליחה כרשת בישראל, אף התאימה את הטעמים ביצירת מוצר אחד שנעשה על גחלים.

מבנה גוף– לפי הכתבה אחת הסיבות שבנטון לא הצליחה הייתה, מבנה הגוף של ישראליות מול האירופאיות.

אסוציאציה שהשם מעניק– בכתבה צוין שמקדולנד מעניק אסוציאציה של אמריקה. וזה חשוב בתודעה של הישראלי. הזיהוי עם מקום שהרבה ישראלים מעריכים מעניק נקודות זכות בשיווק. לדעתי מקדולנד מוכר גם מסרטים דבר שעוזר בקליטת השם כרשת.

זה מזכיר לי שהשבוע קרובת משפחה שלי שמעה בטיול, מישהו שאמר שחנות גאפ (בקמץ באות א') נפתחה, ומיד קפצה מישהי אחרת ותקנה לגאפ (בסגול באות א). שיקולי שם וצורת ההגייה שלו משפיעים.

• נקודה נוספת- עיצוב החנות – בישראל חנויות רשת הינן גדולות יחסית, בעיקר בהשוואה לחנויות ייחידניות (חישבו על חנויות הספרים ברשתות מול החנויות הפרטיות). יכול להיות שגם זהו שיקול מסוים שצריך להיות בבנית חנות מרשת בינלאומית בישראל.

מחיר זהו קריטריון חשוב מעין כמותו בכל תחום. והוא בעיקרו כלכלי. אבל יש גם אלמנט של תרבות- כמות ההנחות, הריבוי שלהן, מול למשל התאריכים הקבועים של הנחות שיש בחו"ל.

נגישותאיקאה אף מגדילים לעשות בכך שהקטלוג מגיע לבתים וכבר מצוינים מחירים. אני יכולה להעיד שלי זה עזר כי בפעמיים שהגעתי בחיי לחנות, ידעתי בדיוק מה אני צריכה ופשוט הלכתי מהר בשביל עד שהגעתי למה שרציתי , מבלי להסתובב ולהתלבט בבחירה של מוצר.

כל הנקודות הללו מראות עד כמה תרבות משפיעה על הצלחת עסקים, בנוסף לשיקולים כלכלים, שיווקים ומסחריים שגם הם מאוד חשובים בתהליך החדירה של רשת בינלאומית לשוק הישראלי.

תגובות»

1. marion - 01/09/2009

במגזין Wall Street Journal יש כתבה על כניסת Wal-Mart לברזיל, ותהליך למידת הלקחים שלה מכשלונות במקומות אחרים.
הכותרת היא:
After Early Errors, Wal-Mart Thinks Locally to Act Globally
חלק מהצעדים שמוזכרים בכתבה הם:
התייחסות לאוכל מקומי, ומכירה שלו בדוכני החנויות, תוך כדי יצירת קשרים עם ספקים מקומיים לשם כך.

גודל ומבנה חנות.

התייחסות למבנה האוכלוסייה מבחינה גאוגרפית, ופריסת סוג החנויות לפי נתונים אלו.

יצירת תת רשת של חנויות עם שם מקומי, שפונה לעוד קהלים.

בחלק מהמקומות גם יצירת מועדון שכולל הכשרה וקורסים ללא תשלום לקהילה.

http://online.wsj.com/article/SB125020662518330649.html

2. marb18 - 15/09/2009

במסגרת פעילות ההתנדבות שלי אני מנהלת את קהילת ניהול וקריירה בקפה דה מרקר.
העלתי שם את הפוסט הזה והתקבלו מספר תגובות. נראה לי שיהיה לכם מעניין לקרוא את הדיאלוג שנוצר שם ולכן אני שמה כאן קישור
http://cafe.themarker.com/view.php?t=1201325

3. marion - 25/11/2009

קישור לכתבה שמראה דרכים שונות שבהן נוקטת וול מארט בצ'ילה, רוסיה, יפן, הודו. מגוון גישות להצלחת חברה בשווקים שונים.
בדרך להיות
Walmart is "progressing from being a domestic company with an international division to being a global company."

http://www.businessweek.com/managing/content/oct2009/ca20091013_227022.htm

4. marb18 - 06/02/2010

כ
כתבה מעניינת על התרחבות רשת ארומה לחו"ל
המעניין לציין מהכתבה הוא:
השילוב של מוצרים ישראליים שמוטסים לחו"ל ושימוש במוצרים מקומיים, דבר שמראה כבוד למקום.
הנקודה של יחס אישי ללקוח- איך זה נתפס בכל מקום, במקרה של הכתבה מדובר על ארה"ב ששם להגיד שלום ולחייך ללקוח זה מקובל
טעם הקפה -חזק יותר מזה של סטארבקס, ומצליח כיום בניו יורק
לעומת כישלון של סטארבקס בישראל .
ונקודה אחרונה: המשפט של מר
Gil Kiryati COO
בסוף הסרט:
אנו מביאים תרבות שונה. מה דעתכם?

היה ב-Israeli coffee culture goes global | culture.
http://www.israel21c.org/culture/israeli-coffee-culture-goes-global

5. marb18 - 14/03/2010

הנה מה שקרה ביום ש H& M נכנסה לשוק הישראלי
כולל גרפים
http://cafe.themarker.com/view.php?t=1497898

6. Marion Burgheimer - 24/08/2010

כתבה מדה מרקר 20.8.2010 שסוקרת כניסת מותגים בינלאומיים- עבר הווה ועתיד, הצלחות וכישלונות. מידע בעיקר
http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100820_1185492

7. Marion Burgheimer - 28/08/2012

למה סיפורי הצלחה בחו"ל לא תמיד תופסים בארץ כתבה בגלובוס 10.8.2009 (קיבלתי את הקישור ממר יואב ג.. תודה)
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000488538#FromSearchArticles


כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: