jump to navigation

השפעת תרבות על עיצוב מודעת דרושים HR 14/03/2010

Posted by Marion Burgheimer in Uncategorized.
trackback

הפוסט הזה מוקדש לאנשי משאבי אנוש בארגונים, אנשי משרדי  וחברות ההשמה, יועצים בתוך הגיוס, ומשאבי אנוש HR human resources  , המתמודדים והמתמודדות עם דילמות בין-תרבותיות בעת גיוס עובדים ומנהלים דרך פרסום מודעה ב youtube  או כל אתר שבו ניתן להציג סרטונים. הקשר בין תרבות ומודעות הדרושים.

יעקב רוזן בחן בפוסט חדש שלו, כיצד צבאות שונים מגייסים את חייליהם לצבא.

עבורי זו הייתה הזדמנות מעולה לבחון כיצד ערכים של תרבות באים לידי ביטוי גם בפרסומות גיוס.  אז הנה המבחר:

1. יעקב מציג מספר פרסומות לצבא האמריקאי– שימו לב שבכמה וכמה מהסרטונים, יש התייחסות לערכים של אמריקה freedom והגאווה שיש בלהיות אמריקאי. נקודה נוספת היא השייכות לצבא כקבוצה, . בפרסומות אלו משתמשים ב  WE.  היבט נוסף מאוד אמריקאי- brothers and sisters -מזכיר היטב את השיר      brothers in arms. אבל בכל זאת הרי ידוע שחשוב בארה"ב גם היחיד האינדיבידואל: והנה -ציון "חייל אמריקאי" ב-I am an American Soldier     התייחסות לעוצמה של אמריקה הן במילים power  והן במילים victory ועליונות אווירית של הצבא האמריקאי מול צבאות אחרים, עדיין מורשת של we versus them.  גם באחד הסרטים ללא מילים מודגש הדגל האמריקאי, הגאווה.

דוגמאות לסרטים: http://www.youtube.com/watch?v=_h1ozsCPjok

2. הצבא היפני– אני לא מדברת או קוראת את השפה היפנית, אז אני מסתמכת על צפייה שלי בסרטון מספר פעמים. שימו לב לחשיבות הצוות– התיאום בריקוד שלו, חשיבות השלום peace- אולי מזכיר את זה שאחרי 1945, היו להם הגבלות על לחימה, וחשיבות השלום. השילוב של נשים,אבל כאן בסרטון רק בניפנוף לשלום, בניגוד לסרטון אמריקאי שם יש פעילות צבאית של נשים.  http://www.youtube.com/watch?v=ZjAXJaFydwM

3. רוסיהחשיבות הקשר ה relationship באה לידי ביטוי בסרטון כאשר שני חברים נפגשים וכל אחד שייך לפלוגה אחרת. הם עדיין עוצרים להחליף כמה מילים.  http://www.youtube.com/watch?v=tHmiqmfNLhE

4.  אוסטרליה- חשיבות האדם שעושה דברים: שימו לב לכיתוב בסוף – challenge yourself. חשיבות היחיד שיקדם את עצמו.  https://www.youtube.com/watch?v=4PzmzJoUm3g

5. הודותרבות שמייחסת כבוד לעבר " the best traditions" וגם רואה את הזמן שיחידות מחוברות ביניהם, לא ראיה ליניארי נפרדת, ולכן גם שילוב של העתיד: העבר שלך ישמש לך best times בעתיד.  נקודה נוספת היחד- ולכן גם אם רואים את האדם לבד בפעולה- הכיתוב תמיד לקהל רחב the best challenges תשוו לכיתוב של אוסטרליה- ודגש היחיד.

6. לבנוןכבוד שבא לידי ביטוי בהצדעה לחייל שעובר בסך. כאשר עוד דבר חשוב זה השיח שיש בו חשיבות רבה להיכרות מוקדמת, ואז לא חייביים הסבר מילולי. ולכן בסרטון זה אין מילים, אלא הצדעה שמשותפת בפעילות לכל המשתתפים שצופים בחייל.

תודה יעקב שאפשרת לי להראות כיצד גם פרסומת גיוס טומנת בחובה משמעויות תרבותיות.

אשמח לקרוא את תגובותיכן/ם.

תגובות»

No comments yet — be the first.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: